Bestuur en commissies

Verenigings bestuur

Het bestuur van RV Iris bestaat uit 5 leden.

Nieuwe bestuursleden worden benoemd tijdens de Algemene Ledenvergadering die jaarlijks in november plaaatsvindt.

Commissies

Vrijwel alle werkzaamheden worden door de leden van de vereniging zelf gedaan. Voor het verrichten van deze werkzaamheden zijn verschillende commissies in het leven geroepen, ter ondersteuning en onder verantwoordelijkheid van het bestuur. Voor een levendige vereniging vragen we alle leden af en toe een handje te helpen en zich aan te sluiten bij een commissie.

Commissies voorzitter

De jeugdcommissie organiseert leuke sociale activiteiten voor jeugdleden

De vertrouwenscontactpersonen zijn het aanspreekpunt voor leden, jeugdleden en hun ouders die geconfronteerd zijn met ongewenst gedrag en daarover willen spreken.

Commissies secretaris

Wie zijn wij?
Deze commissie bestaat uit Joris, Jasper, Menno, Grazia, Boris, Elies en Luc.

Wat doen wij?
De communicatiecommissie is verantwoordelijk voor het coördineren en optimaliseren van alle interne en externe communicatie van de vereniging. Onze belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Informatieverspreiding: Zorgen voor tijdige en nauwkeurige communicatie van nieuws, evenementen en belangrijke mededelingen aan leden en belangstellenden.
  • Websitebeheer: Het bijhouden en updaten van onze website om ervoor te zorgen dat alle informatie actueel, relevant en toegankelijk is.
  • Persberichten: Schrijven en verspreiden van persberichten om de zichtbaarheid van de vereniging in de media te vergroten.
  • Sociale Media: Beheren en onderhouden van de sociale mediakanalen (Facebook en Instagram)

Wat zijn onze plannen?
In 2024 hebben we de website in een nieuw jasje gestoken. Ons doel was om de informatie beter toegankelijk te maken en makkelijker up-to-date te houden. Met een nieuwe design in Iris kleuren en het gebruik van veel mooie foto’s en video’s laten we op de website zien wat voor roeivereniging we zijn: levendig, gastvrij, met actieve en betrokken leden. Dat willen we graag benadrukken en we nodigen leden uit om actief bij te dragen aan onze communicatie. Jullie ervaringen, verhalen en ideeën zijn van groot belang om onze communicatie te verrijken!

Contact?
Heb je een idee of een leuk verhaal? Deel deze dan met communicatie@rv-iris.nl en vergeet niet om relevante foto’s mee te sturen. We kijken ernaar uit om jullie bijdragen te ontvangen.

Wie zijn wij?
In de veiligheidscommissie zitten Alma, Michel, Kor, Ton (Schlief) en Luc en wij komen bij elkaar om veiligheidsissues te bespreken en verbetervoorstellen (van leden) te implementeren.

Wat doen wij?
Minimaal 1 keer per jaar houden wij een veiligheidsavond. Tijdens deze avond bespreken wij veiligheid op én rondom het water. De richtlijnen voor veilig roeien hebben wij onze website met alle leden gedeeld en wij voeren de verplichte risicoinventarisatie & evaluatie (RI&E) uit.

Wat zijn onze plannen?
Wij willen het veiligheidsbewustzijn binnen de vereniging verhogen, aanspreekpunt zijn voor leden op het gebied van veiligheid en tevens sparringpartner voor het bestuur als het gaat over het verbeteren van de veiligheid op en rondom het water (uiteraard ook binnen onze sociëteit).

Contactpersoon?
De rol van eerste contactpersoon is door de voorzitter gedelegeerd aan de secretaris, Luc. Heb jij ideeën en/of suggesties voor het verbeteren van veiligheid, laat het ons weten en stuur een E-mail naar: secretaris@rv-iris.nl. Het melden van een concrete incident, gaat via het schade-incidentenformulier wat te vinden is op de website onder “Mijn Iris” onder “Schade melden”.

Commissies penningmeester

De kascommissie controleert de financiële administratie over het voorgaande boekjaar.

Wie zijn wij?
Fleur van Baars, Inke van der Sluijs en Eric van de Heisteeg

Wat doen wij?
Het werven van sponsorgelden en nieuwe sponsoren en het behouden van bestaande sponsoren.

Wat zijn onze plannen?

  • het identificeren van potentiële sponsors
  • het opstellen van sponsorpakketten
  • het afsluiten van sponsorcontracten
  • het onderhouden van relaties met sponsors

Contactpersoon
De 1e contactpersoon en tevens voorzitter van de sponsorcommissie is Eric van de Heisteeg

Commissies materieel en gebouwen

Wie zijn wij?
De leden Alma, Elies, Jan R. F., Johannes, Joost, Pim, Rutger en Teun zijn de meest actieve
deelnemers aan deze commissie. Zij brengen allerhande expertise in aangaande onroerende
zaken.

Wat doen wij?
De gebouwencommissie houdt zich bezig met alle aspecten van het door de vereniging in gebruik zijnde onroerend goed inclusief nieuwbouw, verbouw, onderhoud en beheer. Herken je jezelf als ter zake kundig op het vlak van gebouwenbeheer, schroom niet je aan te melden als actief lid van en voor deze commissie.

Wat zijn onze plannen?
Gelijk het beheren van de boten behoeft het gebouw een constante mate van aandacht. Zoiets als: ‘ons stoplicht staat op rood, dan op groen; aan het gebouw is altijd wat te doen’. Te denken aan het verhogen van de loodsdeurgeleiding, het opknappen van de verenigingsruimte (VerR) en
het veiligmaken van het balkon. De plannen zijn om zulke initiatieven vanuit de vereniging te blijven ondersteunen.

Contact?
Eerste contactpersoon is Menno, in zijn rol als Bestuurslid Materieel & Gebouwen. Maar ook
o.a. Alma en Pim zijn zeer goed ingevoerd over het reilen en zeilen van de commissie.
Is er wat te melden over het onroerend goed, laat het ons weten en stuur een mail naar:
materiaal@rv-iris.nl.

Wie zijn wij?
De Materieelcommissie is een grote groep van vrijwilligers met een harde kern met Boris, Joost, Johannes, Menno, Peter, Pim en Willem. Ook zijn er subcommissies voor o.a. het schilderen van de bladen (Erik J.P.), het vervoeren van boten (Jan, Pim) en het onderhoud van de ergometers (Frans, Johannes).

Wat doen wij?
Het doel is de boten in goede conditie te krijgen en/of te houden alsmede de ergometers. Een ieder die tijd en energie heeft, kan wekelijks aansluiten om te helpen. Dit gebeurt vooral op de dinsdagavond, maar er zijn ook leden die hun kostbare tijd en expertise overdag aan onze boten wijden. Het werk is zeer divers en kennis van en omgaan met diverse materialen is een pre.

Wat zijn onze plannen?
De plannen behelzen een voortgang van wat we al jaren doen. De commissie en sub
commissies zijn voornemens daarmee door te gaan. En we kunnen altijd kundige (en minder kundige, maar leergierige) leden gebruiken om te helpen bij een constante behoefte aan onderhoud.

Contact?
Eerste contactpersoon is Menno, in zijn rol als Bestuurslid Materieel & Gebouwen. Maar ook o.a. Joost en Boris zijn zeer goed ingevoerd over het reilen en zeilen van de commissie.
Wil je ook boten repareren, lakken, bladen schilderen etc, laat het ons weten en stuur een mail naar: materiaal@rv-iris.nl. Het melden van concrete schades gaat via het schade-/incidentenformulier onder ‘Afschrijven’.

Wie zijn wij?
Er zijn leden met ‘groene vingers’ zoals Stephen, Nicole, Josje, Anja, Erik J. P., Kor, Jasper en Teun. Zij brengen de vergroening tot bloei en onderhouden een belangrijk deel van het visitekaartje van de vereninging: de ‘tuin’.

Wat doen wij?
De tuincommissie onderhoudt het groen rondom het gebouw inclusief de bestrating. Wilt je jezelf opwerpen als maaier, snoeier, wieder, plukker, planter, tegellegger? Schroom niet je aan te melden als actief lid van en voor deze commissie.

Wat zijn onze plannen?
Gelijk het beheren van de boten en gebouw behoeft de tuin een constante mate van aandacht. Zoiets als: ‘ons stoplicht staat op groen, dan op rood; aan de tuin geef ik mijn ziel- en zaligheid bloot’. Omdat alleen onder de 7 graden het gras niet groeit, moet er regelmatig gemaaid worden, maar ook het verfraaien van het groen behoort toe aan de commissie.

Contact?
Eerste contactpersoon is Menno, in zijn rol als Bestuurslid Materieel & Gebouwen. Maar ook o.a. Anja en Erik J.P. zijn zeer goed ingevoerd over het reilen en zeilen van de commissie. Is er wat te melden over het groen, laat het ons weten en stuur een mail naar: materiaal@rv-iris.nl.

Commissies organisatie & activiteiten

De roei- en wedstrijdcommissie zorgt voor de roeiinstructies en -begeleiding, het bevorderen van de roeikwaliteit alsmede coördinatie en begeleiding rondom wedstrijden.

De examencommissie neemt roeiexamens af en registreert roeibevoegdheden.

De toercommissie organiseert toertochten voor eigen leden en leden van externe verenigingen. Stimulleert tevens deelname aan toertochten in algemene zin (bij Iris en/of bij andere verenigingen).

De barcommissie zorgt voor de exploitatie van de sociëteit en beheert de sociëteitsagenda. Dankzij deze commissie kunnen we genieten van ons kopje koffie of andere drankjes.

Dankzij de kookcommissie kunnen we regelmatig aanschuiven voor een heerlijke maaltijd. Verzorgt ook het kerstdiner en de zomer BBQ.

De activiteitencommissie verzorgt de niet-roeigerelateerde verenigings activiteiten en is daarmee een belangrijke bron van gezelligheid voor onze vereniging.

De marathoncommissie organiseert jaarlijks een roeimarathon voor leden van externe verenigingen (en eventueel eigen leden).

Wie zijn wij?
Wij zijn een groep leden die opgeruimdheid en hygiëne hoog in het vaandel hebben staan. Jettie, Veronika, Ada, Christa, Hanneke, Jeanette d.V., Josje, Kitty, Plonia, Saskia, Hilde, Jan v.G. en Rutger.

Wat doen wij?
De leden van schoonmaakcommissie Spic & Span zorgen ervoor dat sociëteit, toiletten, kleedkamers en doucheruimtes schoon en fris blijven. Afvoer van vuilniszakken en legionella preventie vallen ook binnen het takenpakket. Gemiddeld ben je per team één keer per zes weken aan de beurt. Gewerkt wordt in teams van twee.

Wat zijn onze plannen?
De commissie stelt zich tot taak om de werkzaamheden in de toekomst op dezelfde gedegen wijze te blijven uitvoeren met als doel een schone, gezellige, gastvrije sociëteit/club.

Contact?
Eerste contactpersoon is Elies, bestuurslid Organisatie en Evenementen. Wil je lid worden van deze commissie of heb je een goed idee? Stuur van een e-mail naar: organisatie@rv-iris.nl.

Scroll naar boven

Geef je opmerkingen, verbeterpunten of complimenten door aan de communicatiecommissie. Bedankt!

Open Dag

13 april - van 10 tot 14 uur